hoppelihopp

Hopptränade med Carro & Cola igår.
Eftersom jag ska tävla till helgen lör-sön så hoppade jag igår (söndag) istället för att träna på torsdag.

Vi byggde upp en liten bana på en oxer, räcke, trippelbarr & kombination. Började med att värma upp lite sedan galopperade vi över 2 bommar som låg rakt över ridbanan så svängen kom ganska direkt eftersom man var tvungen att svänga direkt efter man galoppat över dem.
Sedan la vi till oxern till övningen. Man red på volt i höger varv, sedan galoppade över bommarna sedan styrde man på oxern som stog efter långsidan, och svängde efter den. Alltså man kortade av vägarna så man svängde ungefär vid halva manegen. Så gjorde vi det någon gång sedan bytte vi varv och samma sak åt andra. Det är lite som en lydnadsövning också men bommarna då man inte får ha för stor galopp in eller för kort.

Sedan hoppade vi igenom alla hinder. Sen körde vi en bana. Först på 90-95cm ungefär. Gick rätt bra faktiskt! Sedan höjde vi upp lite och hade 1m i kombinationen som var 2 räcken. 105m på räcket, 90 oxern & 110m på trippelbarren. De gick faktiskt bra, när ja var bestämd så hoppade han skitbra! Det var 99% mitt fel då de vart stopp.

Men för övrigt kändes de jätte bra endå! Han hoppade jättefint över trippeln runt och bra. Inte bara raktfram och sänkt rygg. Utan hoppade igenom språnget. Man flög lite hihi.

Men så de är ja faktiskt nöjd endå även om de blev något stopp och somsagt den mesta delen var såklart mitt fel. Att ja kortade upp han för mkt eller släppte iväg honom satt..

DEN 2 SEKUNDERS LÅNGA FILMEN KOMMER SEDAN & NÅGON ANNAN BILD.FÖR MIN DATOR HAR PROBLEMMMMMMMM JUST NU!

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback