mysdag

Vart en rätt skön dag i stallet idag faktiskt.

Var ju först där på morgonen eftersom vi kollade Fabian också skulle Alex vaccineras. Var där tills allt var klart sen for vi hem. Senare in på grafströms och lämna in skitstövlarna igen nu är dragkedjan helt paj. Så fanns det inga nya stövlar där så fick dom beställa hem nya så ska jag få dem om ett tag. ÅÅhh jag vill inte ha tretorn längre, jag skulle tagit med mig pappa istället så kunde han sagt till att jag ska ha nya, mamma är för snäll hon frågade om man kunde få ett par andra stövlar, så sa de att man nog inte kunde det och mamma ba okej. Pappa skulle iaf sagt något mer, han skulle fixat så jag kunde fått nya ååh haha. Jaja vi får se vad som händerrr.

Åkte sedan upp till stallet igen, så fick jag rida lilla Whitney och sedan Puck, dom är ridskolehästar. Whitney är en c-ponny jätteliten hon ser ut som en b-ponny, och Puck vet ni ju vem han är den söta busiga lilla b-ponnyn. De skulle inte vara med på hoppningen idag så jag fick rida, ska rida dem imorgon också.

Puck alltså, han var sjukligt fin idag alltså. Har aldrig fått honom så fin förrut. När jag hade honom i ryttarsattsningen (längesen) så fick jag inte ned honom på tygeln, bara typ pyttelite i skogen 1 gång. Jag tror jag var lite för hård i handen med honom. Men idag när jag bara krama lite på tygeln sådär så vart han jättefin efter ett litet tag. Han går också lite "böjt" med halsen men inte i form alltså, men han går inte rakt upp med huvudet som många andra hästar gör. Men idag gick han faktiskt på tygeln och t.om under tygeln också när jag bad om det. Han var verkligen jättefin. Han har dragit i veckan och kastat av småbarnen, samma Whitney hon hade också stuckit och någon ramlat av.

Whitney var rätt pigg idag, hon är fin att rida faktiskt mjuk och fin de är Pucken också hihi. Ska rida båda imorgon också, hoppas det går bra och ska ha ridbyxor också hade mjukbyxor och mjuktröja kände mig som en lodis haha.




Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback