uppfödare

En spännande sak!

Häromdagen så smsade jag med Flisan (dom som vi har hästen hos) om jag kunde rida med henne osv. Så sedan frågade hon: har dom som ville hälsa på Fabian ringt? Jag undrade vem fasiken äre som vill hälsa på honom då? Ja sedan förklarade hon att då var det tydligen hans uppfödare som hade ringt till någon annan Hellberg, och frågat om Fabian men inte hade dom honom heller. Sedan ringde Hellberg till Ulrika (Flisans mamma) eftersom Ulrika vet om jättemycket ponnysar här. Då sa hon ja han står på våran gård. Så gav dom mammas nummer. Så ringde väll Hellberg tillbaka till uppfödaren och gav mammas nummer. Så nu har dom ringt till mamma och pratat en massa. Om när han var liten osv.

Hihi när han var 3 dagar så la han bak öronen när han skulle äta, så fick dom brotta ner honom hahahahaha! Så fick dom göra några gånger tills han slutade vara sur, det var ju bra annars kanske han hade vart matsur. Så ville dom åka och hälsa på Fabbis såklart. Eftersom dom sålde honom när han var 5 eller 8 om ja inte minns fel. Så har dom inte träffat honom sedan dess. Så ska dom komma i slutet av sommaren och hälsa på honom. Jag hoppas dom tycker han ser fin ut, han har tappat musklerna nu när han stått i 4a månader, men nu under sommaren ska vi bygga muskler minnsann!

Sedan är det en annan tjej som red in honom som också har kontaktat mig. Så vi har mailat lite också. Så hon tyckte väldigt mycket om honom. Tränade gjorde hon också för Maja, och hoppade upp till 1.45 hihi. Så han kan lill pojken min! Jag måste bara vara lugn när jag hoppar för då hoppar han superfint. Eftersom då känner han att jag är lugn och säker då blir han likadan. Så om jag bara är lugn hoppar han superfint! Jag brukar ju bli nervös då jag hoppar lite högre eftersom jag är så rädd att vi ska komma fel ... Men vi ska bygga upp självförtroendet så kommer det gå jättebra!

Lagtävlingen i härnösand var nog den bästa tävlingen vi någonsin haft. Jag var sist ut från mitt lag, 2 hade gått nolla och en m 4a fel. Jag måste klara det för att vi ska gå till omhoppningen. Det var 95-1m kanske tyckte det var rätt högt då iaf. Lc+5 maxat som satan. Både jag och han var skitfokuserade jag var väldigt lugn och ni ser resultatet? En kanon runda!
(Så vi kom till omhoppning och VANN!)

Lagtävlingen i Härnösand!


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback