förbygel eller martingal

Jag har börjat fundera på att skaffa förbygel på Fabian istället för att ha min tråkiga martingal.
Låter det som en dum idé eller?

Jag har alltid haft martingal på honom men jag tycker det ser så tråkigt ut så jag har funderat på att köpa förbygel. Jag vet att han inte alls behöver det, men ungefär 90 av 100 % använder förbygel för att det är snyggt sen är det den ynka 10% som behöver det på sina hästar. Men om han inte stör sig över det så ska jag nog köpa en. Jag tycker det ser tuffare och snyggare ut, jag hoppas han passar i det bara.

Låter det bra eller dumt? Förbygeln kostar iof mer pengar än martingal och det kan räknas som onödigt när han inte ens behöver en men vafan. Man måste ju testa allt. Alla kommer nog undra varför jag byter till förbygel men vad fan skit samma. Jag tycker det är snyggt och jag vill testa ha det bara.

Så jag ska önska mig bl.a en förbygel då jag fyller år (september). Då kanske jag har tävlat någon tävling men vad gör det? Det är ju inte brådska precis, vi får se om jag kanske köper den innan också det vet man aldrig. Men för tillfället är jag PANK.

Jag har redan hittat en skitsnygg på hööks faktiskt!

499kr

Kommentarer
jenniefer :))

ja det tycker jag också det är super snyggt och skulle säkert passa fabian super bra en annan sak som jag också tycker är fränt är platta på martingalen det är collt heeheh :D



2011-07-20 @ 12:09:07
anna stålebring

jag håller med.. snyggare med förbygel;) det hade jag på honom, så smidigt oxå när man bara kan knäppa loss martingalen från förbygeln om man vill dra tyglarna över huvudet. Han kommer bli så fin:) kan tipsa om att hoppa lite studds då och då.. blir han stark och fin i bakbenen och mer kraft i sprången;) Han ser pigg och glad ut som vanligt på filmen. / anna



2011-07-20 @ 17:27:15
emelie

Jenniefer: Jaa jag tror han kommer passa i det faktiskt hihi! Jo jag vet, jag har skrivit om en sån också :)



Anna: Hihi okej, jo jag tror han kommer passa i det faktiskt. Tack för tipset, har funderat lite på att hoppa studds snart också. Han är pigg och "dampig" hihi somvanligt. Busen ;)



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2011-07-21 @ 00:53:35




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback