tok

Åkte till stallet vid fåse här .. 10:20 fan rekord för mig, sover alltid länge och vill inte kliva upp..

Skrittade fram 10 minuter sen tränade jag för Sara 11. Gick sådär, bättre än första gången jag tränade iallafall. Men jag tycker verkligen Sara är GRYM, jättebra tränare och man förstår henne. Efter det mockade jag och fixade, sedan gick ja ut å hämtade busplutten Donald.

Red i stora manegen, han var till en början väldigt stretig och spänd. Han var inte riktigt fokuserad utan tittade mer på allt annat. Sedan vart han väll lite lite lite bättre efter ett tag. Men inte så som han brukar vara. Skulle sedan galoppera, höll han såklart på att busa. Men jag tycker det är roligt, man märker att han är helt annan nu. Förut var han lite seg utav sig och var lite "död" om man säger, men nu är han pigg och busig. Men det gick inte så speciellt bra att jobba honom i galopp haha han höll på att sparka ut med ena bakbenet osv. Så sedan galopperade jag runt hela manegen något varv i varje varv. Så han skulle få busa och springa av sig lite. Han kändes lite lite bättre sedan iallafall. Men var lite busig fortfarande men slutade nästan direkt. Ja så det var mitt ridpass haha ..

Ska rida honom någon av dagarna i helgen, på söndag blir det nog.
Kanske kommer en film om han & jag sköter oss någorlunda haha..


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback