hoppträning

Blev tyvärr ingen film sen träningen igår, gick endå inte så jättebra så haha.. Men hästen sköttesig kanon!

Hoppade somsagt Ubbe igår (tisdag) för Pia. Han kändes faktiskt rätt fin i dressyren i uppvärmninen också, jag har kommit på honom lite hur jag ska göra. Men han är skitrolig att hoppa, och om han tycker hindren är lite knepiga så hoppar han 2 m över, närå men det känns så. Han är världens snällaste & jag litar verkligen på honom.

Vi hoppade inget högt alls utan mest träna svängar osv. Så vi började med bommar och red så som på bilden utan studdsen. Red först över bommarna vid hörnet sedan la vi en volt och över bommarna där, sedan fortsatte mot bommarna mot andra hörnet. Gjorde så några gånger i båda varven. Sedan la vi upp bommarna i hörnen till ett litet räcke på 50-60 kanske. Sedan ett dubbelkryss på det i mitten. Så hoppade vi på små hindren i hörnet lite olika vägar. Sedan la vi till dubbelkrysset i mitten. Så hoppade vi ett utav hindren i hörnet och gjorde en volt och hoppade dubbelkrysset sedan hoppade vi det andra. Som i början som vi gjorde med bommarna. Det var rätt svårt med dubbelkrysset för man hade inte så stor väg på sig och jag har lite svårt att svänga honom hehe, också hindren i hörnet kom lixom direkt då man svängde upp. Sedan la vi till studdsen efter vi gjort banan som jag skrev om.

Det var jättebra övning att träna på, svår också men rolig!


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback