busig


Fabian vilade idag, eftersom han har gått på i veckan och skött sig exemplariskt! Han är ju bäst ;)

Red en ridskole ponny som jag har ridit varje fredag själv och tisdag med skolan, för han behöver utbildas och han var så bråkig. Det känns väldigt väldigt stor skillnad på honom från första gången jag fick sitta på honom när han var bråkig. Då när man la på skänkeln kastade han upp huvudet osv. Nu i dagsläget är han jättepositiv iaf, han håller kvar formen i övergångarna från skritt till trav & trav till galopp han har det bara lite svårare i höger varv. Så där kan det bli lite att han kastar upp med huvudet men då saktar man av och tar det igen då brukar de bli bättre, och ställa honom inåt. Det är avsaktningar han skulle behöva träna på nu mest galopp->trav. Men det är jättekul att rida honom nu, han är skitmjuk och söker sig neråt. Han har kommit in i en busperiod också haha så han är lite busig, försöker bralla ibland och småbockar. Han har blitt mycket piggare nu också haha! För ett tag sedan var han lite små "död" om man säger, han var inte allt för framåt. Och nu har han inte gått mycket barnlektioner heller, utan med dom större så det är jättebra.

Men idag då jag red så var han faktiskt rätt fin, men sedan på slutet vart han lite busig. Då jag skulle kolla om han ville busa lite så jag gasade på honom lite på långsidorna haha men han sparkade typ med ena benet bakut? Men sedan skulle jag testa skritt->galopp men då var han busig så de gick inte. Travade på lite sen efter han busat. Sedan tog jag galopp efter han lugnat sig lite.

Han är verkligen jätteduktig, han är trotts allt bara 5 år.
Det är nästan så jag vill ha honom själv .. :') Han är så otroligt söt ponny.


Kommentarer
Madicken

Men Emelie, du kan ju inte ta min ponny, då har ju inte jag någon! ;)



Hihi, men bra att du rider han, finaste Donald! :'))



Blogg: http://knutarna.blogg.se/
2011-12-16 @ 19:10:52




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback