galoppi

Red ut med Carro idag typ 2 timmar.

De tar sin lilla tid att skritta till travbanan typ 20 minuter kanske, plus att ja skulle möta henne också.

Men vi galopptränade lite kanske 5 varv sammanlagt? Inte så mkt alls men ja..

Min ponny är helt jävla galen?? Alltså det är inge kul att rida ut på honom när han jämt är så stark och pigg/galen. Ja får bara sitta och dra i munnen på honom hela tiden, hur kul känns det? Och så fort jag lättar på tygeln har han typ hunnit 3 km bort. Det är jobbigt och ibland får jag ju ont i armarna. Så ska det inte vara, man ska inte behöva sitta och slita hästen i munnen hela tiden. Det känns inte speciellt kul, det är ju hans mun ja drar i. Men jag måste, han stannar inte annars utan det går bara fortare och fortare.... Och han lär ju få sår i munnen så mycket som man får dra i honom, inge kul alls .. Men i paddocken är han inte stark då lyssnar han rätt bra faktiskt.

Det är inte någon som har förslag på bett?
Som inte är för skarpt men han ska lyssna bra så fort jag kramar till lite i tygeln??

förra sommaren på alla bilder..

Kommentarer
ida

Hej. Finns en massa olika. Tycker själv om tredelat pessoa men du måste ha delta till.



2011-08-03 @ 14:52:42




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback