tyglar

 


1. slät lädertygel
; För att få ett smidigt läder med längre livslängd, har mjukgörande och vårdande ämnen tillförts. Dom ser ganska sköna ut, men får man verkligen ett bra fäste? Dom är säkert sköna, jag har inte sånna så jag vet inte riktigt, men jag har ridit i liknande fast det var "knoppar" som på 2;an och 3;an.

2. gummivävtygel; Gold Medal träns och tyglar är tillverkade av europeiskt läder i toppkvalitet. Allt läder är specialgarvat och vaxat vilket gör att det alltid känns mjukt och smidigt. Tyglarna är säkert sköna, har inte sånna heller men det kan nog vara ganska skönt att det inte bara är tyg på dom. Man får nog bra fäste.

3. värvribbtygel; Jag tycker inte om dom så mycket faktiskt, det är bara tyg och "knoppar" så om man inte har handskar är det lätt att få sår. Det blir väll att man bränner sig på tygeln när man drar.

4. värvribbtygel; Är väll likadana som 3;an. Fast man borde få ännu sämre fäste när det inte finns "knoppar" på dom. Och man får lätt sår.

5. gummitygel; Jag tycker dom är jättesköna iallafall. Man får bra får bra fäste på dom om man har handskar. Man får det annars också men om det blir varmt typ svettigt hahe på tygeln och om hästen svettas på halsen kan dom bli lite glidiga så vantar är nog bäst! I regn kanske dom också blir glidiga men hehe jag tycker om dom iaf.


Kommentarer
Isabella Bergh

4an är bäst och man klider inte och man får inte skavsår:D Jag Love it!:D



Blogg: http://cassechuck.blogg.se/
2010-09-21 @ 20:43:33




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback