säkerhetsvästar



Tänkte skriva lite om säkerhetsvästar nu!

Fördelar;
Skyddar
Lite rakare i ryggen

Nackdelar;
Varm
Lite lite stelare

Säkerhetsvästar kanske inte alltid är det bästa man vill ha på sig, men den är bra så att man slipper skada sig lika mycket som om att inte ha väst, så när ni hoppar iaf ha väst på er! Jag brukar ha det när jag hoppar, inte om jag inte hoppar så högt men det ska man ju ha. Så skärp till dig nu Emelie haha.!

Finns alla olika sorters västar, själv föredrar jag racesafe barn som jag har i strl L i barn. Det är den skönaste västen jag har haft. Förrut hade jag västen längst upp till vänster, den funkade väll också men den är lite stelare än vad racesafe är. Racesafe är inte lika stel och är lite mer kroppsformat, och man kan bestämma "bredheten" själv så om man har kort överkropp men är lite bred så kan man ta upp lite på snörningen på sidorna då det är bra. Det finns många säkerhetsvästar som det är kardborrband på, men på racesafe är det inte det utan det är dragkedja som är mycket bättre tycker jag. Det är lättare att kardborren går upp än dragkedjan. Och racesafe skyddar lite längre ner mot magen än vad den uppe till höger gör. Nu har jag ju inte testat alla västar men jag skulle tro att racesafe är skönaste västen, iaf enligt mig. Jag har provat en annan väst också, eller snarare sagt lånat en av min kompis som var en liknande model av den jag har. Men jag tyckte inte riktigt om den, racesafe är skönare tycker jag! Så om ni ska köpa ny väst köp racesafe jag rekommenderar den verkligen! 
 
(Haha mycket jag skrev racesafe men haha skitsamma)



Kommentarer
Anonym

racesafe är bäst!



2010-09-18 @ 08:58:17
Anonym

håller med Racesafe är asbra!



2010-09-18 @ 09:44:41
tuva

det tycker jag också, finns ingen skönare väst!



2010-09-18 @ 09:49:46
Emelie

Dom är så grymma! :D



Blogg: http://emeliiehellberg.blogg.se/
2010-09-18 @ 11:23:55




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback