säkerhetsstigbyglar



Jag har aldrig haft säkerhetsstigbyglar faktiskt, jag har ridit i det 1 gång som jag vet iallafall.

Fördelar;
Säkert sköna
Man fastnar inte lika lätt
Vissa kanske känner sig tryggare

Nackdelar;
Gummibandet kanske släpper
Man kan säkert fastna endå

Säkerhetsstigbyglar är säkert sköna, och vissa känner sig säkert säkrare med att ha sådanna stigbyglar. Om jag skulle vilja ha sånna stigbyglar vill jag nog ha dom röda länst ner fast en annan färg. Jag tycker att det är skönt att rida med plaststigbyglar faktiskt, jag har inte sånna heller men jag har ridit i det 3 gånger ungefär. Fast då var ju inte det säkerhetsstigbyglar men dom var jättesköna. Jag har hört att man kan fastna i vissa säkerhetsstigbyglar endå? Typ som den längst till höger, om den löses ut tänk om man fastnar i stålkanten endå, och då måste man ju verkligen sitta fast om man fastnar där. De andra också, tänk om man fastnar i kanten eller på stålkanten/plast kanten när dom löses ut. Nu har jag inte sett att det har hänt, men det kan säkert hända det också. Men det är bra med säkerhetsstigbyglar, det är nog inte så superstor chans att man fastnar i stålkanten/plastkanten om man ramlar av, men tänk om?



Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback