benlindor

När jag använder benlindor är ibland när jag rider och efter jag har hopptränat!

1.Ridlindor;
Jag brukar ha det ibland dels för att det är supersnyggt och att det inte blir lika klumpigt som med benskydd. Jag är ingen mästare på lindor precis men jag skriver endå. När jag använder ridlindor tycker jag bäst om när det är som padd längst in så man kan linda runt benet och sedan kommer elastiska tyget. Dom lindorna tycker jag är bäst och de är de lättaste. Jag har inte använt med riktig padd under och sedan elastiska lindor ovanpå så det får jag prova någongång.

2.Fleecelindor; Jag lindar på honom flislindor efter jag har hopptränat. En som vi känner sa att det var bra för det håller värmen så det är väll säkert för att dom inte ska bli stela i leder osv. Ja haha ni ser jag är inte mästare precis men jag försöker. Först innan jag lindar på tar jag en padd och drar ett varv runt benet, och paddens kant tar jag inte på sidan av benet, inte rakt fram utan mellan sidan och rakt fram om ni förstår haha. För det var något som kunde bli om man la det på sidan eller raktfram. Så sedan tar jag hans rosa hih söta lindor och lindar runt benen. Tar bara frambenen eftersom det är dem som tar mest stryk. Lindar rätt högt upp, börjar på mitten sedan neråt mot kotan och under den, sedan uppåt mot knät och sedan lite ner så fäster jag fast med kardborren där!


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback