stallet

Kom hem från stallet typ för tjugo minuter en kvart sedan. Åkte till stallet vid tio i fyra tiden kanske, köpte en bullis och två klubbor, mums. Sedan hjälpte jag Julia att ta in Camy, och hon tog sin ponny Jackie. Sedan började jag göra iordning min lilla korv, sen red jag iväg ner mot Hedlunds! Kom dit då satt typ mamma, pappa, Amanda, Felicia, Ulrika och Hg där . Haha alla på trappan typ, sedan tog vi in honom i det lilla stallet, han gick rakt in denhär gången, förra gången gick han inte in direkt . För det är typ en liten "ramp" om man säger så eller alltså man måste ta ett trappsteg upp när man ska in, men nu gick han in direkt. Han fick en liten hötuss som han stod och åt på. Sedan gick vi in och satt och pratade och sånt. Sedan när jag skulle hem gick pappa med mig, det är så långtråkigt att gå själv, det tar typ 45 minuter att skritta ner dit ungefär. För man kan inte trava och galoppera så jäkla mycket för det är så hårt, typ som asfalt . Tråkigt men jaja så är det! Sedan när vi kom till stallet mockade jag och fixade mat, och pappa masserade honom på ryggen för han reagerar då man drar där, alltså inte när man drar löst då men när man drar lite hårdare. Men jag vet inte om han har ont i ryggen enns, han kan ju vara känslig mot sånt eller något , han kanske har ont i ryggen .. Men jag vet inte jag hoppas inte det, men det har faktiskt blivit lite bättre nu endå. Också har han ju knölar på ryggen, men det har också blivit bättre. Det är därför jag  har fårskinnspadden under schabraket, så det inte ska bli skavsår.

Nu sitter jag hemma här och väntar på pizza, mamma håller på att värma dom i ugnen. Pizza från Ica vettni! Det är grejer det. Hahaha, sedan ska jag vara med någon hoppas jag. Får vi se om jag sover borta eller hemma, det vet man aldrig hehe.. Men nu vet ni på ett ungefär hur jag har haft det idag. Vi höres imorgon och jag berättar vad jag har gjort också. Ha det bra!♥



 

/ Emeliehellberg

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback