morgon

Jag klev typ upp för en liten stund sedan, Sofia har legat och vilat lite men hon kliver upp nu. Jag ska till stallet om ett tag och mocka, fixa mat vatten å grejer. Ska skritta Mr idag för han tävlade ju igår och var så duktig. Jag är så glad att vi köpte honom . För först då skulle vi köpa Ricki, men det blev ju inte och vi var ner till heeby och jag red jättefina ponnysar där. Vi ringde tillbaka på en svart jättesöt d-ponny, det var en irrländare. Hon var jättesnäll och gosig, hade ganska långa öron och det gick ut lixom vid pannan eller vad man ska säga. Ni vet ju hur irrländare ser ut! Först ringde mamma en gång, och då skulle Lena (dom som hade ponnyn) till Irland och kanske hämta några ponnysar och hästar, ja jag vet inte riktigt. Hon skulle väll kolla om vi kunde få henne till ett bra pris. Hon ville att ponnyn skulle hamna i rätt händer denna gång. De förra som hade henne, när tjejen hoppade med henne så ramlade hon typ alltid av? Och Rosa (som hästen kallas) var superfin att hoppa med och jättesnäll, hoppade typ allt. Hon måste sutte och hållt och hållt i henne, men hon hoppade endå och då flög väll tjejen ur sadeln och ramlade av?
Och hovarna!? Jag fattar inte hur man kan göra så mot ett djur, det är så jävla dumt. Hovana var typ nernötta så man såg nästan köttet?!? Alltså jag förstår inte, dom kunde väll förfan tagit dit en hovslagare som kunde hjälp dom när det började bli ner nötta? Ja men iallafall då så ringde mamma igen, men Lena visste fortfarande inget pris på lilla Rosa. Så skulle dom besikta henne bara för att kolla att hon var bra. Men hon var typ tygelhalt? Hon haltade när hon spände sig eller vare va ockå. Men jag tror inte det var för att hon hade ont men det blev väll bara så.. Ja då ville ju inte jag ha den ponnyn :( Man vill ju inte att den ska se halt ut. Ja så fick jag tävla fabian en tävling hoppade 80 cm då. Det gick så bra så. Sen ville jag ha lilla Fabian, och mamma pappa jag Victoria och hennes pappa. Satt vi där och pratade lite, pappa la ett bud på honom vilket jag inte tänker ta upp här precis. Men han skulle fundera sen nån dag efter tog han emot budet och vi besiktade honom. Sen köpte vi honom min lilla älskling. Tänk ? Min ponny stod brevid boxen jag hade hela tiden? Det var nog menat att jag skulle ha honom. jag älskar min Fabian ♥♥♥

Snart ska jag till stallet somsagt, och skritta lite på bubbas. Sedan efter det ska jag nog göra ngt.. Kanske är med Johanna och Sofia? Om jag får det för dom.. Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men jag skriver mer när jag kommer hem från stallet . Ha det bra!♥





/ Emeliehellberg ♥

Kommentarer
Anonym

Aww ni är så söta tillsammans :')♥



2010-06-13 @ 11:45:27




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback