midsommar

Fredag
På fredagen vaknade jag upp med Emelie bredvid mig, klev upp också fixade vi oss inför tävlingen. Gick banan och massa saker. Sen efter en stund när tävlingen började så gjorde jag och Victoria ordning Fabian. Och jag fick låna hennes hjälm och fick en remontgrimma av henne. Så jag hade det på honom. Hans outfit var blå/röd/vitt schabrak och blå/röd/vit luva till och remontgrimma. Jag hade blåridtröja, vitaridbyxor, väst, stövlar, hjälm. Men när jag skulle börja hoppa fram honom så hoppade jag lilla några gånger, och han var helt jävla galen alltså han vart skitstressad av allt och alla hästar som sprang runt därinne och blabla .. Sen när jag skulle börja hoppa räcket så började alla såklart hoppa så det blev inte att jag fick hoppa något mycket alls.. Sen väl inne på banan så vägrade han ut sig såklart. Så det var inge kul ..

Men senare på kvällen var det typ ryttarfest/midsommarfirande då. Det vad faktiskt kul, vi åt och pratade lite. Sen var det 5-kamp jag Sara och Linnea stod på en station, haha typ stafett. Man skulle vara två och två så skulle man knyta ihop benen i varandra, så först startade två som gjorde banan, först skulle man under ett hinder sen över sen tillbaka samma väg. När man kom tillbaka fick de andra två köra. Man fick minst vara 2 eller 3? Och högst fyra. Om man var typ tre stycken fick en köra en extragång. Men sen på slutet var det final mellan två lag. Typ Norrrbotten och Jessicas arme. Men norrbotten vann haha de var ju fan vuxna.

Senare på kvällen sov jag Emelie och Linnea kvar där inne i ena teorisalen.

Lördag
Vaknade på lördagen och tävlingen började kl 12 då. Gick banan och allt som jag skulle sen gjorde vi ordning honom igen. Denna dag hade han röd outfit, röd/beige huva röd/beige schabrak. Sen började jag hoppa fram igen han stannade också som dagen innan.. Alltså han blir skitstressad när det är så mycket alla galopperar omkring och allt. Sen när jag gick in på banan så var det en som red före mig sen var det jag. Jag hoppade först ettan sen tvåan han stannade på trean rappade till honom med spöet två gånger på rumpan för han hade ju stannat ut sig dagen innan och då gjorde jag typ inget, sen vände jag om och styrde mot det igen då tokrusade han mot hindret sen svängde jag en högersväng som gick åt helvete och han bara sprang fick fan inte stopp på honom han var helt jävla tokig sen hoppade han fyran och stanna på femman vägrade ut sig igen. Den dagen gick ju också åt helvete..

Sov kvar där igen med Emelie Linnea och Ida.

Söndag
Vaknade och klev upp sedan gick jag och Linnea en sväng med hästarna. Gick sedan banan trorja? Eller så gick jag den innan. Ne efter tror jag. Men ja sen på framnhoppningen kändes han jätte fin inte lika stark som dagarna innan. Han stannade en gång för det var lite mitt fel. Sen på banan stannade han på tvåan för vi tappade lite galopp i svängen sen hoppade han, sen stannade han på sjuan.. Ja en riktig jävla skithelg har det vart, men han kändes endå bäst på söndagen. Men vi tar nya tag och laddar inför nästa tävling, blir kanske på näset. Hoppar nog Lc då bara eller Ld Lc. Och börjar om lite, för jag hade tävlat Lb en gång på en klubbtävling innan midsommar. Men vi hoppar Lc lite till igen och sen Lb.

Måndag
Just nu sitter jag i soffan och har inte gjort någonting med mig själv haha. Sitter helt ofixad i en vit stor T-shirt klockan är sisådär 13:07 menmen hahaha. Har inte gjort speciellt mycket förrutom att sovit. Snart kommer Hanna som jag inte ha vart med på tusen år hehe. Vi ska kanske bada också sen ska vi till Fabian, skrittar nog ut en liten sväng eftersom han tävlade hela helgen. Får se vad vi gör sedan, det får vi se bloggar mer sedan. Kommer bilder från tävlingen hela helgen och andra bilder sedan lördagskväll.

Ha det bra!♥











/ Emeliehellberg


Kommentarer
hahah

emeliehellbergh fyfaaan vilken billld tabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttttt



2010-06-30 @ 22:14:17
Emelie

Hahaha glömmmmmmmmmm :)



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2010-07-01 @ 22:33:08




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback