havet

Idag har jag vart och badat i havet. Iskallt var det där kan jag säga er. Det gjorde fan ont på kroppen man vart halvt bedövad.. Sist jag badade där var det faktiskt bra men idag, iskallt. Låg bredvid Sofia och johanna där, och var med dom. Jag doppade mig några gånger men inte var man i jättelänge eller, alla gånger förrutom en var jag i ett litet tag men alla andra gånger flög jag upp ur vattnet. Efter det så for jag hem med Sofia, skjutsade först hem Johanna sedan åkte vi till Sofia. Busade lite med söt Sanny ( Sofias hund ) och gjorde mitt trick som jag lärt honom haha också sedan kom mamma och jag åkte med henne hem. Senare vid femtiden åkte jag, mamma, pappa och Sofia till stallet. Vid halv sex, femöverhalv så red jag ner mot träningen och Sofia gick med.

Träningen gick faktiskt bra, vart 2 stopp men det var mina fel. Nina berättade hur jag skulle göra lite nu så. Hoppade bana på åtta hinder, gick inte så bra .. Han stannade på tvåan då som var ett räcke, och på trean som var en oxer. Sedan skulle jag ta om ettan tvåan och trean, han hoppade då men det vart ett litet knashopp på tvåan. Men sen tog jag om det igen och Nina sa hur jag skulle göra. Och han hoppade superfint då lill pluppen min.
Ska väll träna något nästa vecka också hoppas jag. När vi var klara tog vi av sadeln och jag gick med honom hem sedan. Tyvärr inga bilder för Sofia råkade glömma kameran hemma.

Vi cyklade till macken och jag köpte godis och Sofia chips. Först började vi gå sen ångrade vi oss och tog cykeln, sedan ser jag Skrållan ( min kisse ) har något i käften ... Det var en liten mus fyfan vad hemskt det var. Den var så liten och Skrållan la ut den på marken, fyfan tyckte så synd om den. Sen ville Skrållan leka med den och höll på att slå runt den typ med tassarna, jag ba röt till åt henne gjorde det två gånger. Sedan efter en stund tog hon upp den och la den på andra sidan och lämnade den där stackars liten..
Senare när vi kom hem gick vi upp till Kega och åt god mat sedan gick jag och Sofia hem till mig igen. Tände ett ljus och smaskade på godsaker. Nu halvligger jag i sängen och Sofia i sängen bredvid och pratar i telefon. Imorgon ska Sofia få rida på Fabian för hon ska nog ta hand om honom när vi är i Stockholm så snällt.
Ni får sova så gott!♥





/ Emeliehellberg

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback