förlåt förlåt förlåt

Att jag inte har bloggat något! Hehe har inte riktigt orkat också, men nu blir det skärpning!

Orkar inte berätta alla dagarna så berättar dagens och gårdagens.
Alltså ni som inte gillar massa hästsnack så finns det inget annat jag riktigt kan skriva om nu...
Är typ på stallet hela dagarna nu under ridlägret osv.

Måndag
Åkte med Carro till stallet. Red först lilla El Morzillo, Millans bäbis. Gick väll bra! Han är jättefin och mjuk. Sedan efter det tog jag en tur på Filur också. Han var i början tjurig och stretade emot, men sedan gav han sig. Han vart hur jäkla fin somhelst alltså! Han var pefrekt form i halsen, inte för låg och inte för hög. Han kanske inte precis gick i den "rätta" formen med benen osv, men det är iallafall bättre att han böjer halsen än inget alls, en nivå högre! Sedan efter det åt vi sedan for vi hem.

Åkte senare till stallet jag, mamma och pappa. Så fick Fabian massage av Jossan. Hon är jätteduktig så hon masserade honom, så fick vi lära oss lite hur vi skulle göra också. Så hon ska massera honom 3 gånger till, så jag hoppas han blir bättre. Blev inget 2-dagars hopping för mig med laget .. Men huvudsaken han blir bra än att han kanske har ont eller något och hoppar, å stannar. Så jag hoppas han inte kommer stanna något nu när han är klar! Gör inget om det är mitt fel, men någon gång kan han väll bjuda till lite också. Så jag hoppas han blir super nu. Så har vi köpt gräsbrodd också så han känner sig tryggare när vi tränar hos Nina med så braigt!

Tisdag
Åkte med Carro till stallet igen, hon är så snäll! Fick ta mig en galen tur på lilla Musse idag ja hahaha.. Från en början så försökte jag ju få honom att kröka på nacken vilket inte var det lättaste.. Jag kämpade på hela tiden gav mig aldrig, han bockade, reste sig en gång då blev jag lite sur på honom, och höll på att försöka göra så jag flög av, han var så sur på mig. Stackars Musse. Också när jag piskade till honom för att han inte lyssnade och typ försökte gå åt sidan, lixom skjuta ut bogen och massa så typ bockade han och ja, lite roligt men lite drygt med. Också typ pep han någon gång också, haha lilla suris Musse. Men till slut jaaa då var han fin såklart! Krökte på nacken gjorde han iallafall, och gick mer av den väg jag ville med. Hur kul är inte det? När han äntligen kröker på sin söta lilla nacke som jag har kämpat med hela passet hihi. Nog pratat om det, känns som jag skryter mycket här ;s Nejnej, sluta nu . Jag är iallafall glad. Sedan jag skrittat Fabbe och vi fixat åt honom for vi ner och kolla på träningen, och vi fick våra snygga lagjackor. Blå och gul, fast jättemörkblå ser ut som svart. Jättesköna är dom!

Måste bara säga att jag har vart helt jälla grymmmmmm ikväll alltså! Städat hela rummet själv?!? Hur duktigt är inte det? Damsög som en idiot hela tiden typ, flyttade garderoben helt själv en bra bit ut från väggen, damsög där sedan skulle jag testa ställa sängen där och garderoben på andra sidan men nää, då går ju inte det heller! Jälla skit plåtsakerna på sängen är för hög, och det är 2 speglar med ett bord under där så kunde inte ställa det där. Sen fick jag dra tillbaka garderob satan och allt, så har jag torkat lite på skrivborden och "sminkbordet" plus att jag har plattat mina rosetter som jag har vunnit på tävlingar med plattången! Dukrigt duktigt Emelie. Nä nu ska jag lägga mig i sängen och slå på den "nya" tvn haha, men bättre det än ingen alls, och den funkar ju så varför inte?

Imorgon ska jag åka med Carro igen, haha jag ringer jämt och väcker henne klockan 8, för hon sover jämt över stackarn! Så hon hämtar mig imorgon med, sedan åker vi till stallet. Rider förmodligen lill Musse igen hihi hoppas på det, men han har världens minsta sadel ju .. Och min feta röv och långa ben på den är inte bra alltså.. Vi hörs imorgon ha det bra!♥









Kommentarer
Anonym

har det hänt något med fabian, eller alltså eftersomatt du skriver att du vill att han ska bli bra och så? ):



2010-08-11 @ 22:38:24
Emelie

Han har blivit masserad! Och ska få 3 st till typ i 5 dagars mellanrum eller ngn dag mer, nått sånt vare. Hoppas på att han inte kommer stanna något då :)



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2010-08-11 @ 23:07:36




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback