förebilder

Jag tycker man borde ha en förebild som man verkligen tycker är duktig inom ridningen. Man kan lära sig mycket genom att bara kolla. Och försöka sträva efter att bli lika bra som den personen. För man har ju en förebild man verkligen tycker är duktig, jag tror inte man skulle välja ut en som man tyckte red sämst precis? Då kan man försöka sträva i att bli så bra som ens egen förebild är.

Min största förebild är såklart Rolf-Göran Bengtsson. Jag tycker han rider jättebra och han är väldigt mjuk i sin ridning om man säger. Det ser lätt och fint ut då han rider. Han har väldigt mjuka händer och väldigt bra känsla i sin ridning, och han är väldigt lugn. Hästarna han rider för att inte ens tala om hur fina dom är! Roffe är grym!

Men en till förebild som har börjat växa fram mer och mer nu är faktiskt Angelica Augustsson. Tycker hon är duktig också. Hon fajtas alltid med hästarna inte "mot". Rider också rätt mjukt och följer hästen i språnget. Rider jättefina hästar hon också!






Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback