hoppträningen

Hoppträningen gick inte alls bra ....

Började med att värma upp lite själv, han kändes rätt okej endå lite stel i sidorna men han var endå inte jätte stretig. Sedan red vi som ett fyrkantspår fast inte hela manegen delade upp i halva manegen. På ena långsidan skulle i göra små serpentider och andra sidan tagen framdel. Sen bra hörnpasseringar inte bara slarva. Det kändes hyffsat bra iallafall.

Sen började vi hoppa på 2 småhinder på en volt/fyrkant ungefär, de kändes faktiskt rätt bra. Han var lugn och fin. Började sedan hoppa några hinder och linjer. Hoppade inte fram överdrivet mycket idag, (inte för vi brukar det) men sedan hoppade vi bana. Hoppade banan som låg kanske på 90-1m ungefär. 8 hinder, började hoppa på första sen fortsatte på andra osv. Jag red värdelöst!!!!! Alltså det var kattastrofalt ..

Väntade sedan sen skulle jag hoppa om allt igen. Gick seriöst ännu sämre nästan också blir jag så himla ledsen då det går så dåligt... Sedan fick jag vänta, så hoppade jag på slutet sänkte ner alla hinder till typ 80 .. Det kändes faktiskt bättre och väldigt lätt. Jag vet inte hur det blir men när det blir "högre" så blir jag nervös och jag ändrar min ridning. Det blir inge bra alls det blir att jag kortar upp honom innan hindren och det blir dåliga språng.

Jag blir så less på mig själv. Hästen kan hoppa det är inga tvivel på det, men jag måste lita på honom och vara med och stötta honom om vi kommer fel, inte tveka och tro att han ska stanna. Vad är det för ridning? Jag måste ändra min inställning .. Jag måste lita på att han hoppar.

Ibland känns det så himla kul då jag verkligen är peppad och tänker ja nu jäklar ska vi köra på, och får upp galoppen lite. Då går det bra!! Men inte när jag tänker negativt. Jag måste börja tänka framåt inte bakåt. Det kommer gå skitbra vi fixar det. Men det är så svårt att göra det och jag vet inte varför .. Jag vill bli bra, bäst! Men det är jag nog inte ensam om.

Jag trampar bara ner mig själv hela tiden, tycker jag är sämst. Inget blir bättre utav det bara ännu sämre...

Jag tycker synd om Fabian som måste ha det stödet jag inte kan ge honom oftast. Han behöver någon han kan lita på, som litar på honom inte är tveksam och inte tror han ska hoppa .. Det funkar inte att jag sitter och fegar. 

Vi ger inte upp, vi fixar dethär tillsammans!!!


Kommentarer
Jenniefer

sämre än vad jag red igår kan du inte ha ridit iaf det var jävligt pinsamt när alla satt å tittade på red som jag vet inte vad herreud ! :O :D, hoppas det går bra på lööörda också heeheh vi som tävlar mot varann fast jag räknas ju inte som motstånd. Hoppas det går vägen för er iaf ni är så jävla fina tillsammans !! :')



Blogg: http://jennniieferbylin.blogg.se/
2011-11-04 @ 12:42:02
Felicia

Du rider superbra Emelie, ni är bara i en svacka nu.

Kämpa på bara, vi har grym tränare o är en jättebra grupp, nu har vi hela vintern att bara ladda o träna så är vi fit for fight till våren! :D



Blogg: http://remoont.blogg.se/
2011-11-04 @ 13:16:38




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback