presentation

Eftersom det var så länge sedan som jag presenterade mig själv och min lilla bruna prick så tycker jag det är dax nu!

Jag heter Emelie Hellberg, är 15 år gammal fyller 16 iår. Har en brun valack d-ponny som heter Fabian då blev 15 år gammal iår och är 145,5 i mkh. Jag har haft honom ungefär i 1 år nu och vi trivs bra tillsammans. Vi siktar mest in oss på hoppningen då eftersom det är vad vi båda mest gillar. På dressyrtävlingar blir Fabian så spänd och laddad så vi har bara tävlat dressyr 1 gång på klubbtävling. Såklart kommer vi nog fortsätta tävla dressyr på klubbtävling men inget annat. I hoppningen siktar vi in oss att gå felfritt i Lb och få bra rundor. Jag hade tänkt att vi skulle hoppa Lb iår, men eftersom han nu är skadad så får jag stryka ett sträck över det och ta det nästa år istället. Men mitt slutliga mål är väll med Fabian att nå La. Högre tror jag inte han skulle vilja tävla, eftersom han är lite speciell ibland. Eftersom han ibland kan stanna helt utan anledning. Jag vet att största felet är ryttarens men när man kommer mot ett hinder jättebra tempo, bra avstånd och hästen stannar är det i största del inte ryttarens fel, nu säger jag att det inte alltid är så men det har blivit så för mig det har t.o.m tränaren sagt. Men hursomhelst, han är pigg och glad och hoppar jättebra. Det är inte så ofta han stannar, någon gång ibland bara det gör ju dom flesta. Fabian vill gärna inte ligga långt ifrån hindren då han är lite små feg utavsig så han kommer hellre närmre istället. Men hursomhelst, vi siktar så högt vi kan nå. Så får vi se vart vi hamnar. Just nu har han en senskada så vi har skrittat snart 4 månader. Så jag hoppas på att det är bättre nu när han kommer i maj och ska kolla honom så jag kan börja trava.

Men det var lite om oss, om ni undrar något är det bara att fråga då jag svarar på frågorna så snabbt jag kan.

Hoppas ni gillar bloggen!♥





Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback