birsta

Nu är jag hemma efter en packad kväll! Började med att åka till Equeen, var där ungefär en timme? Fyfan jag fick ju lite smått panik, hittade typ inget eller jag sökte ju efter schabrak och luva till . Men det är ju så jävla dyrt där, typ en luva kostade 600kr? Men jag köpte inget vi skulle åka tillbaka imorgon för jag har några luvor i skåpet på stallet så skulle kolla om det var något som matchade. Men efter vi var där åkte vi till Birsta, eller mamma släppte av mig och jag gick och delade ut reklam på bilarna. Tog typ 1,5 timme. Inte så farligt faktiskt.. Men det skulle nog gått snabbare om jag var där mitt på dagen, för då är det typ inget mellanrum mellan bilarna där, då är det ju fullsmockat. Mamma var in på hööks också, visste inte att hon skulle dit. Men hon hittade något rött schabrak och luva, så köpte hon det fast jag ska betala henne lite pengar sedan! Tycker faktiskt det var fin jag hihi.

Alltså igentligen? Varför ska man ha så dyra saker. Man blir ju inte precis bättre att rida för det? Det finns ju billiga saker som är snyggare än vissa dyra? Och saker som är nästan likadana som dyra fast det är ett annat märke? Jag tror inte precis att alla dyra grejor är bättre än de billiga? Det kan ni faktiskt hålla med om, okej jag tycker också vissa märkesgrejer är skitsnygga, och vissa kanske har mycket pengar. Men man måste inte ha märkes grejor för att "passa in". Jag tror inte precis att dom som har massa märkesgrejer blir mycket bättre på att rida? Alltså ingen få ta illa upp nu om ni har märkesgrejor det är skitsnyggt! Skulle inte tacka nej till typ en tävlingströja eller schabrak. Men så tycker jag iallafall.

Men innan vi åkte hem så var mamma in på Birsta och köpte mat till mig, hehe Mc in my heart! Åt det påväg till stallet. När vi kom dit så höll folk på att fixa tält också till midsommar. Eller folk och folk, var ju inte spceiellt många men.. Sen hjälpte jag också till att bära bänkar och ett bord. Det var ju "barn" där också hehe. Men iallafall sen gick jag och Linnea ut med Fabian och Wille, gick med dom en liten runda i skogen sen så fick dom beta litegranna. Sen gick vi in och då skulle Alf låsa så sen åkte vi hem. Nu sitter jag i våran soffis hehe. Och har ätit lite marränger och drukit saft.

Imorgon ska jag till stallet typ kvart i 11. Ska mocka uteboxar eftersom det är kvar skit sen islandshästtävlingen, alltså ååh dom skulle ju fan mocka själv? Det hade dom ju fan ansvar för, dom borde ju få komma hit och mocka sin egna box. ÅH grr. Haha men ja. Jag å några till ska mocka, sen ska jag väll hämta systemkameran hos Carro, jag ska få låna den av henne i helgen skitsnällt verkligen! Sen ska jag väll till stallet igen och rida ut med Linnea, ska bada med hästarna om det är fint och varmt väder imorgon. Senare på eftermiddagen ska jag hjälpa till att bygga banan tills fredag. Och massa saker, bloggar mer imorgon. Kommer en bild på mitt schabrak och luva som jag köpte idag. Ha det bra!♥

Schabrak: 279kr
Luva: 129kr




vadå inte normal? Klar jag är normal. ;)


/ Emeliehellberg

Kommentarer
johanna

du har rätt i det du skriver om märkesgrejjor;)



2010-06-24 @ 16:06:30




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback