tävling

Tävlade i Kramfors idag!

Kom till stallet vid 20-25 över 7 ung. Sedan tog vi ut honom och fixade sen lasta och drog till kramis.
Sedan anmälde vi och allt vi skulle göra sen red jag fram och han var jättelugn. Red lite ute först sedan i ridhuset. Efter ett tag gick jag in på framhoppningen och hoppade lite. Han var jättefin och lugn faktiskt. Efter jag hoppat fram gick jag såklart in på banan när det var min tur.

Gick hur bra somhelst på banan också han var faktiskt lugnare än vad han brukar vara. Jätteskönt han var helt perfekt! Så vi nollade och fick rosett vid utgången.

Andra klassen jag hoppade var ju Lc, så red fram igen lite ute men jag gick in i manegen sedan som sist också och travade lite mer också. Sedan stog jag och vänta ett bra tag sedan hoppade jag. Gick lika bra på framhoppningen nu också, han är så fin min lilla bäbis. Jag tror massagen har gjort susen. Nollade i grunden det var hinder 1-7 sedan i omhoppningen nollade jag också 8-11 fast svängen till 10:an glömde jag bort, eller alltså haha jag blir typ stressad när jag rider omhoppning så jag kan glömma vägarna... Inte bra alltså inte bra. Men hursomhelst så kom jag 3:a endå och han var superfin hela dagen! Älskar min finaste ponny hihi.

Fixade klart han sedan lastade vi på honom. Sen åkte mamma och pappa hem med honom för dom skulle på en 50-års fest så dom hann inte kolla på laget men jag och Soffan stannade och kollade å åkte med Linnea hem. Ena Timrålaget nollade bara 1. Men i vårt lag nollade 3, så räknar man bort den sämsta typ så om man har 3 nollor i laget så får man hoppa omhoppning. Så i omhoppningen så var väll ponnysarna trötta och ingen gick felfri, heh men så kan det gå. Vi kom iaf 3:a och det är så bra så hihi nästa gång i Härnösand tar vi alla båda Timrålagen ska till omhoppning! Var inte med i laget idag för alla måste stå över en gång i vårt lag så alla får hoppa. Så jag hoppade bara själv idag men i Härnösand ska jag tävla laget och en klass själv så hoppas på att det går bra då.

Men ni får ha det så bra så slänger jag in bilder och 2 filmer snart!♥



Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback