hoppträning

Har vart med på 2 dagarshoppträning jag och Fabian.
Dag1.
Första dagen var det lite övningar. Hoppövningen var att först hoppa oxern sen 2 galoppsprång till sockerbitshindret, lägga en volt och hoppade vidare på sockerbitshindret sen nästa oxer och sockerbitshinder, volt sen vidare på sockerbitshinder och räcke. Jättebra och rolig övning, så hästen inte springer iväg osv. Sen hoppade vi rakt fram och ingen sprang iväg.
Dag 2.
Andra dagen hade vi också lite övningar men mer hinder. Vi skulle hoppa 4 små sockerbitshinder på volt och behålla samma galopp hela tiden och få jämna galoppsprång hela tiden. Sedan hoppade vi vägar osv. Sedan la vi ihop till en bana, det var också jättekul. Det var mer hoppning andra dagen och lite lydnad/övningar/lösgöra ungefär första dagen.
Första dagen gick det inte allls bra på framridningen han var spänd och stretig, och jag är så otålig så blir jag irriterad då gåre ännu sämre. Men hoppningen kändes faktiskt bra han kändes fin! Andra dagen gick det inte heller speciellt bra i uppvärmningen, men det kändes faktiskt bra i hoppningen kan jag säga för första gången på väldigt länge. Jag satt inte och höll honom som jag alltid gör och får dåliga språng jag lät han gå på lite och han hoppade jättefint! Lill gubben, han är bara för bra.♥
Tyvärr ingen filmning ..............



Kommentarer
Michaela

Vad är ditt mål 2012?

Ska du ha fabian tills du blir 18?

vilken är din förebild?

om du fick välja en C-ponny och en D-ponny vilken? (inte din)

Det högsta du hoppat?



Blogg: http://michaelalunneborg.devote.se
2012-01-07 @ 17:27:11




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback