longering

Blir nog till att longera Fabian idag i paddocken. Eftersom han har fått ett öppet "köttsår" ganska stort vid sadelgjorden.

Igår när jag skulle rida såg det inte så illa ut, det var något spån där som jag tog bort. Sedan när jag skulle rida tog jag ett nackludd och satt där såret var så det inte skulle skavas upp mer utav sadelgjorden. Men den flyttade sig. Så när jag var klar så var såret värre .. Så sedan tvättade jag rent det och smörjde in det.

Det ser ganska äckligt ut, och nu på sommaren är det inte bästa tiden att ha sår heller med alla jävla flugor. Hoppas de läker snabbt. Mamma och jag ska åka in och kolla om de finns som en "luddtunnel" till sadelgjorden så han inte köttar upp såret utav gjorden. Så får vi väll sätta ett litet plåster varje gång jag ska rida tills det har läkt klart..

Lillbubbenn ..

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback