jumptraining

Hopptränade idag!(söndag)

Värmde först upp 30 minuter själv ungefär, kändes jättebra mjuk och fin powniie. Sedan kom Ulrika ut (mamman i la familia hehe, som vi har Fabbis hos) och hjälpte mig. Började med att travhoppa lite för han behöver lite mer rumpmuskler. Började på 50 kanske det var och travhoppade nån gång, sedan höjde hon till typ 80-85 nånting där spela roll, så hoppade vi det någon gång också i båda varven.

Skritthoppade också 2 gånger på 50-60 typ. Sedan hoppade jag på något hinder som lite mer uppvärmning. Sedan skuttade jag runt banan på låga höjder. Minns inte riktigt om ja hoppade det igen eller om hon höjde då direkt. Men iaf så hoppade jag banan 2 gånger till troja? + lite linjer som jag tog om. Banan låg på lite blandade höjder mellan 60-100cm ungefär. 1 hinder på 100cm typ och 2-3 på 80 1 på 60 ungefär.

Fabian är ju lite speciell vid hoppning, han är ju lite feg ibland och jag litar inte på honom till 100% för han stannar ibland så då blir det lite fel, det är därför han stannar troja. Men iaf, så jag sitter och plockar honom innan hindren så jag kommer för nära, det är i första halvan på filmen kanske lite mer, sedan försöker jag att inte ta i honom så mycket då gåre ju mycket bättre.

Jag tror det är såhär, att om vi båda litar på varandra och jag inte tar i honom så mycket innan varje hinder utan han måste kunna taxera lite själv också, för det blir fel för jag plockar honom för mycket innan. Jag gör det för han brukar stanna om jag släpper iväg honom innan hindret också. Men vi ska ha jämn galopp hela tiden då kommer de bli super, och ja ska ge fan i att plocka honom hela tiden utan låta honom sköta lite också.

Men somsagt, om jag låter honom rulla på i den galopp han vill ha så kommer det bli bra tillslut. Han har väll lite i huvudet nu att jag plockar innan osv. Jag måste lita på honom och vara lugn då är han helt super. Så vi ska bygga självförtroende för varandra och jag måste våga lita på honom då tror jag att detta kommer bli helt kalas!

Världens bästa ponny har jag minnsann allt.♥

ursäkta min stolsitts ibland i början, vet inte vad det är för fel..

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback