fabian 20/7

Galopptränade litegrann med Flisan och Jullan på travbanan.

Red iväg till en travbana idag med tjejerna. Skrittade ganska så lång väg kanske 20-25 minuter typ, sedan var det en perfekt travväg till banan på nästan 2000 meter. Så det var perfekt travuppvärmning också. Sedan tog vi ett travvarv på banan som kanske tog 5 minuter att trava runt. Sedan galopperade vi ett varv åt andra hållet på kanske 2-3 minuter. Sedan körde vi 1 & 1. Så först tog vi ett varsitt lugnt galoppvarv. När man kom tillbax så skrittade man ju emellanåt de andra 2 körde. Sedan skulle vi ta tid, så då skulle vi släppa på dom lite och gasa på lite så tog vi tid, fast bara jag och Flisan gjorde det. De tyckte Fabbe var jättekul, eftersom han älskar att springa så kunde jag få släppa helt i handen och bara låta han galoppera. Dock hade jag snodd som lite hjälp så han inte ska kuta med huvudet rakt upp i luften som han gör i skogen .. Sedan skrittade jag lite sen tog ja ett varv till, skulle vara lugnt varv men de gick inge vidare. Han var redan rejält på tårna så gick inte så bra med lugnt var eller haha..

Imorgon blir det till att åka bort. Kommer bli skitkul. Kameran,mobilen och min minilaptop ska med så det kommer bli en massa bilder i hope. Blir till att rida en liten sväng hemma imorgon innan vi åker. Dock inge hårt eftersom vi galopperade ett tag idag.


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback