Puck

Eftersom någon frågade vem Puck var ska jag skriva det!

Puck är en b-ponny som står på ridskolan red honom förrut hur söt och gulligt somhelst.
Red honom lite i ryttarsattsningen ett tag sen slutade jag sen red jag honom igen där. Han är lite speciell eller ja när han hoppar är han väldigt speciell. Han har ingen hoppteknik överhuvudtaget så han skjuter upp ryggen som satan och hoppar bra högt över hindren. Det var inte många som kunde sitta kvar på honom han går typ inte barnlektioner som dom hoppar på bara någon enstaka gång. Han är sjukt kul att hoppa älskar den lilla busponnyn.

Från början hoppade han ung 30 kanske knappt det, eller det var typ ingen som hoppade honom eftersom ja nivet jag skrev det nyss. Men sedan började jag rida honom och tyckte han var hur kul somhelst så jag hade honom i RS då ett bra tag faktiskt. Vi tog oss då upp i höjderna första hopptävlingen hoppade vi 30cm och jag tror nog det var hans första hopptävling på ridskolan. Det gick jättebra han överhoppade inte sig över hindren han hoppade bra, tog inte i så mycket utan hoppade lite mer normalt. Sedan minns jag inte riktigt om jag tävlade 50cm andra tävlingen men skit samma. Vi tog igenom oss i 50cm sedan 60cm tillsist tävlade vi 70cm och det var ganska så otroligt för att vara lilla Puck. Men vi gick aldrig nolla i 70cm tror jag hoppade det 2 eller 3 gånger. Först en gång så missade jag ett hinder och var tvungen att göra en volt, så fick vi 4fel annars hade vi gått nolla.

Och 1 gång åkte vi iväg med hästarna och tävlade borta då tävlade vi på Färsta utomhus det gick jättebra och han var superfin inte så rädd av sig också han var bäst. Hoppade 60cm först gick jättebra och nolla duktiga söta älsklingsponny. Sedan efteranmälde jag mig i 70cm då stannade han 2 gånger på ett grönt räcke sedan hoppade han hela banan. Han var jättefin endå och jag ska inte vara besviken. Det var alltså 2:a 70cm jag hoppade när jag hade honom och det var väll på slutkvisten ..

Eller nej förresten när vi tävlade på Näset så gick det rent åt helvete det var sista lokala tävlingen med honom tävlade 2 lokala. Fast det var innomhus .. Jag kom inte enns runt i 60cm han stannade ut sig var inte som han brukade, stannade och allt på framhoppningen 1 gång flög jag tillochmed av .. Ja sedan strök jag mig i 70cm fast jag kämpade på endå på framhoppningen men jag insåg att vi inte skulle klara det så.

Sista tävlingen med honom var på klubbtävling hade inte ridit honom på länge då jag hade bytt till en annan ponny i RS. Jag tävlade Fabian (första gången) innomhus dock var han inte min då men jag skulle testa tävla honom. Men då var han som han var på näset igen han stannde och stannade ville inte hoppa. 1 gång då han hoppade kom jag helt ur balans vart världens konstigaste språng då kände han väll att jag kom helt ur balans så bockade han och kastade sig åt vänster. Så haha sånt fint slut fick vi.

Flög av honom några gånger men jag älskar honom lika mycket endå.
Världens goaste Puck, kommer aldrig glömma våra tider saknar dom riktigt mycket faktiskt ..


Borta på barnridning och det hade haglat

Barnridning

Färsta

Färsta

Färsta

Färsta





Nolla i 60cm på Färsta, åååh han är så fin där. Han ser så stolt ut världensfinaste Pucko




Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback