Fabian 30/12

Dressyrade för Sara, åtminstonde försökte haha närå.. Men han känns faktiskt mycket bättre även om vi har mycket som återstår men vi är på rätt väg känns det som. Jag vet lite mer hur jag ska göra osv osv. Men han har lätt att bli spänd och stressad, så vi jobbar väll lite med att han ska vara lugn och avslappnad. Han har blitt lite bättre på övergångarna, och lyssnar bättre på mina förhållningar. Vi hade konor/sockerbitar i mitten på volten så skulle jag först skritta runt där och rida mina egna vägar för att mjuka upp honom. Sedan göra travövergångar och rida runt där. Sen gå ut på stora volten, sen galopp och efter avsaktningarna gick jag in till mitten och red runt och "snirklade" somsagt hehe. Då lugnade han ned sig lite iallafall. Jättebra övning. Och det vi behöver träna på just nu är övergångar.

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback