storhäst

Jag har blivit så sugen på att köpa en storhäst men endå ha kvar Fabian såklart, både ponny & storhäst! Har kollat lite på hästnet och hittat någon som är lite i min smak.

När jag köper storhäst vill jag att den ska vara rätt så stor, mot 170cm ungefär. Kanske runt 6 årsåldern. Inriden & lite hoppad utav någon duktig person. Den ska inte vara klumpig utan lite kvickare i benen. Den ska lyssna bra för hjälperna, vara mjuk och fin. Snäll vid hantering och snäll mot andra hästar. Hoppglad & jättefin på marken också, & spänstig. Ganska känslig och framåt, men inte het utan pigg som man kan kontrollera och få den att slappna av. + att jag skulle kunna få hjälp av någon duktig vuxen jag känner att hoppa och rida den någongång ibland så den blir kanonhäst!

Jaja drömma kan man ju som tur är .. :')
Har ju redan en underbaring...



Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback