stallet

Kom hem från stallet för ett litet tag sedan.


Åkte dit på eftermiddagen, var där kanske vid 20 över 4, eller halv. Så var jag där, jag och Matilda satt inne på en lektion när Maria longerade en grupp där småbarnen skulle galoppera. Ja så sedan red jag Fabian i skogen barbacka på 3-delat. Haha ja, skrittade travade och galopperade fast inge länge kanske 20 minuter eller ngt. Sedan mockade jag och fixade klart åt honom sen vidare till nästa söta ponny.

Red Musse idag, han är så himla gullig alltså hihi. En liten b-ponny som jag ska rida ibland för han behöver utbildning, fast tror jag ska rida honom i veckan nu sedan får vi se nästa gång! Red först ut i skogen med Elin, sedan red vi i paddocken sen till skogen igen. Och han är ganska tjurig men han har blivit lite bättre nu iaf, för förrut när jag red honom när vi skulle rida igång hästarna så bockade han ungefär 20 gånger, och sparka bakut någon gång med plus "stegra" en gång men då blev jag arg på honom. Haha han ville inte alls böja på nacken då men sedan på slutet av passet började han böja sig lite. Så det blev bättre och bättre för varje dag. Nu var det ett tag sedan jag red honom sist, eller ja åtminstonde någon vecka då. Men han gick iaf att böja på så han har inte tappat det helt nu hehe. Men när vi red i paddocken så när jag ställer honom typ innåt om jag rider på volten, det vill han inte så han trycker innåt med bogen så jag får dra till med tygeln som är innåt så han inte tippar in, men sedan när han går ganska bra så på den "öppna" sidan eller alltså sidan länst mot utgången och den andra mot staketet så vill han typ inte fortsätta så haha, ja han stannade typ men sedan efter ett litet tag så gick han hela volten runt så då var han duktig. Också när jag smäller till honom med spöet så piper han typ eller alltså det är svårt att förklara men aja, han låter iaf. Stackarn hhuuh, Musse måste småhata mig, fast han älskar väll mig när han får godsaker. Också när jag piskar till honom bockar han typ sparka bakut också kanske eller jag vet inte riktigt aja skitsamma. Men han är grymt rolig att rida iaf, har bilder på mobilen men kan inte lägga in dom så får göra det imorgon istället för pappas dator har bluetooth så då kan jag skicka via det. Så 2 bilder kommer på oss imorgon. Ha det bra!♥


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback