ricki,julia

Okej har en hel berättelse om denna helg men ska försöka ta det lite kortfattat iaf hehe!

Fredag;
Gick hem från skolan vid 11 tiden, sedan åkte jag till Fabian och red honom en sväng ute, han var jättefin och rätt lugn faktiskt för att vara i skogen. Ja sedan fixade jag honom åkte till macken sedan hem, sen så åkte vi till busshållplatsen så stod mamma och Carro där med mig.  Sen stack Carro men mamma var såklart kvar så kom bussen efter ett tag. Så åkte jag buss då i typ 4 timmar. Sedan var jag framme hos Julia, så åkte vi typ 50 minuter hem till henne sedan åt vi och greja, så for vi till stallet. Klockan kanske var 6 någongång där jag kom fram så kanske vi for till stallet vid 8 halv 9. Sen fixade Julia lilla älsklingen sedan red hon, så efter henne fick jag rida. Hon var hur fin som hellst alltså. Hon är så fin och Julia rider henne skitbra, jätteglad att hon har henne nu. Och kroppen hennes var också jättefin, det var så jäkla kul att rida alltså så skön känsla för det var så länge sedan jag red henne. Jätte snällt att jag fick rida hihi. Ja sedan fixade vi till henne och jag fick rida en ponny som henne Symphonie, det gick väll sådär hehe.. Så red hon Maggie. Ja men sedan så gick vi upp till cafeterian, alltså det var jättemysigt där i stallet och cafeterian och allt urmysigt. Ja så sov vi där och hade jättekul!

Lördag; Vaknade vid halv 11 kanske, sedan gjorde vi ngt och vid 3 åkte vi från stallet ungefär. Då hade vi fixat till Ricki innan sedan for vi vid 3 då eftersom att Julia skulle tävla henne. Kom till tävlingen och ja fan första klassen som var Lc tog 3 timmar med alla kategorier? Lite jobbigt men aja, sedan tävlade hon efter någon timme. Gick jättebra Ricki var fin men lite spänd då. Hon kom 4:a och hoppade Lb. Så efter tävlingen for vi hem till stallet, vi fikade för vi åt ingen mat den dagen. Så slog vi på 1 film sedan slog vi av den och sov. Hihi.

Söndag; Tävlingen började 9, så vi åkte vid 10 tiden någon gång. Jag fixade Ricki och hon Maggie. Iskallt den dagen också, och blåste som satan. Men iaf, först hoppade hon Lb+5 med Ricki, så hon kom till omhoppning, kommer inte riktigt ihåg vad det heter men hehe så man får gå ut sedan hoppa omhoppningen när klassen är klar. Men ja så hon var nolla och Ricki var superfin. Maggie gick hon också nolla med. Sen i omhoppningen rev hon 2 med Ricki, och 1 med Maggie på sista hindret annars hade hon vunnit. Hon hoppade aldrig La med Ricki för hon kändes trött sa hon. Men hon hoppade med Maggie, då var det omhoppning direkt. Så hon var nolla i grunden sedan efter sista hindret i grunden var det en kombination som första i omhoppningen, så svängde hon alldeles för snävt så Maggie såg knappt inte enns hindret, eller hon såg nog inte så hon stannade. Men Julia tog på sig det helt, så men hon kom typ 5:a tror jag endå.

Ja det var min helg och den var helt underbar. Det var skitkul att träffa både Julia och Ricki. Ska nog åka dit på lovet om jag får det hihi. Ja så ska hon komma till mig också ngt. Då ska hon få känna hur det känns att åka buss flera timmar själv haha. Nejdå, men det har vart en jättekul helg och jag har lovat er bilder. Så jag ska ta bra bilder inte alla då blir det för mycket hihi.



Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback