Ricki, svar på tal

Hon ser inte ut som hon gjorde när du hade henne tkr jag känner knappt igen henne på bilderna.
Nej gud nej, hon har blivit jättefin nu och har fått bra med muskler. När hon stod på ridskolan hade hon knappt muskler alls, hon var smal och inte sådär fin som hon är nu. Och jag hade henne i ung 1,6 månad så jag kunde nog inte bygga upp sådanna muskler som hon har nu precis. Hon har blivit betydligt mycket snyggare och allt. Hon är verkligen perfekt nu snyggingen!

Vem är Ricki?
Jo hon stod på ridskolan. När hon kom fick hon stå i karantänstallet, så 1 gång fastnade hon i "grimmskaftet" som hästarna sitter fasti, i spiltan så hon kunde ha dött. Sen flyttade dom henne till ridskolan så fick hon stå i box och dom skötte om hennes ben varje dag, så blev hon surare och surare. Sedan så ville dom inte flytta henne till spilta så dom gjorde om 1 spilta till en box åt henne som hon fick stå i. Hon var jättesur tillslut, så stallet ville väll inte ha kvar henne, så skulle vi kanske köpa henne fick hon som en överraskning dagen innan julafton mamma och pappa hade lurat mig att jag skulle få en foderponny, men så står Ricki i boxen och jag blev så jäkla glad alltså, känslan går knappt att beskriva. Men så sen hade vi henne på prov och skulle kolla om det gick bra då, hon blev ju lite gladare men endå inte glad, hon verkade inte heller vara speciellt lycklig hon trivdes inte där. Så vi beslutade att inte ha kvar henne för vissa saker. Så tog hästhandlaren henne och jag var ju såklart så ledsen och allt. Sedan stod hon nere i skåne, sen tog en tjej henne som är 10 år. Men sedan efter att hon hade vart där ett tag så fick hon inte vara kvar för hästhandlaren tyckte att Ricki var för svår för henne så sedan flyttade hon yttligare till ett ställe, säger inte vart hehe. Men hon bor där nu och jag ska komma och hälsa på nu i helgen, kommer bli så kul att både vara med Julia och träffa lilla älskligen som jag har saknat så mycket efter. Längtar som satan, hihi ska vara där till söndag och vi ska hare grymt! Hon ska tävla också båda dagarna, hinner nog bara se en.. :( Men jag kommer träffa henne mycket. Nu vet ni iaf lite om Ricki ( Ricarda ).





Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback