petty

Var på skolan idag först..

Sedan vid halv 2 tiden åkte vi buss till stallet och dom som hade ridning hoppade såklart av där då. Så fixade vi iordning hästarna jag hade Petty en liten skäck b-ponny som jag hade förra gången också. Kom dit och då var jag redan uppskriven på hennne hehe, så då var ju det redan klart. Sedan fixade jag ordning henne sen gick vi in i ridhuset. Gick inte så bra i början hon var så jobbig. Sedan hoppade vi lite och hon blev mycket bättre, hur mjuk som hellst alltså helt underbart. Så mot slutet gick hon skitbra och var hur fin somhelst och mjuk, behövde nästan inte hålla i henne. Innan det fick jag kämpa som ett djur hehe. Men ja iaf de gick jättebra att hoppa henne också. Hon hoppar jättekul, tar typ världens största hopp över hindren haha. Ja men sedan efter det gick jag till privatstallet också tog jag fram Fabbe så skulle Carro raka honom. Men han tyckte in om det så det var lika bra att bremsa honom stackarn.. Ja först fick inte Ida och Carro på honom den för han visste vad dom skulle göra. Men tillslut så. Men sedan höll Ida i honom eller alltså bremsen. Ja sedan fick jag hålla i och han stod där. Jag höll handen vid ögat så han inte kollade så mycket och blev rädd, så jag klappade också honom på ögat lite. Sedan röck han upp huvudet lite någon gång också. Men 1 gång var värst då slet han upp huvudet och ruskade runt lite eller vareva så jag tappade bremsen. Så typ halva han var rakad, det var bara lite vid bringan som skulle bort. Men sedan fick vi inte på bremsen och han höll på att resa sig och greja på. Han satt ju fast i kedjorna i hovslagaren så 1 gång så gjorde han något och vred på sig, det såg så jävla hemskt ut, det såg ut som om han höll på att bryta ena bakbenet. Det såg så läskigt ut och han hade ju alltså vridit sig då så fick Carro knäppa lös kedjorna. Han gjorde inte illa sig som tur var. Alltså det kändes så overkligt det var jättehemskt höll nästan på att börja grina.. Men ja sedan kom en annan Ida så gav vi honom lite lugnande av alltså pulver som fanns på ridskolan. Så fick han det och lite mat och han åt upp det såklart. Ja han vart väll lite lugnare men dom fick inte på bremsen först, sedan gick det. Så fick dom ett bättre grepp på nosen så sedan stod han snällt där fast bakåtvänd så han stod med huvudet mot väggen men han var lugn, så höll en som heter Matilda tror jag i honom sedan fick jag. Så han var duktig och nu är han jättefin min lilla bäbis! Kommer bilder imorgon på min snygging.

Men iaf, sedan longerade jag honom fixade sedan hem igen, mamma var snäll och mockade åt mig tackk! Ja sedan for jag hem och nu ska jag äta, så vi hörs sedan. Det är gäster här nu för att pappa fyller år. Ha det bra!♥

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!

Jag ska lägga upp höstbilderna i större format senare.






Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback