Fabian

Tänkte berätta lite hur Fabian är hemma och på tävling.

Hemma
Fabian är väldigt väldigt lugn när han står i boxen och när man håller på med honom. Han är världens snällaste, och han är hur lugn somhelst. Man kan inte tro att han är en liten piggelin att rida iallafall. Min pappa trodde att han var jätte slö när han bara såg honom i boxen, innan vi köpte honom då. Dock tycker han inte om kompisarna i boxarna bredvid. Han är sur på dem haha, jag tror faktiskt inte att han tycker om så många hästar. Men när vi hade honom på sommarbete stod han b.la. bredvid en storhäst som heter Skorpan, han tyckte Fabian om faktiskt. När Skorpan åkte tillbaka till sin riktiga ägare ungefär vid slutet på sommaren så saknade nog Fabian honom, för han gnäggade efter honom, och Fabian brukar inte gnägga ofta. Stackarn.. Men iallafall, han är världens snällaste att hålla på med. Han tycker inte så mycket om att duscha. Han tycker det är så äckligt när vattnet rinner ned från hovskägget så han brukar slå upp framhovarna i magen haha. Hua stackars lillgubben, plågar jag honom och duschar. Han tycker inte om att klippas heller. Ja somsagt, han är jättelugn i boxen och allt. Men somsagt pigg att rida.

Tävling
På tävling är Fabian också lugn faktiskt. Om man öppnar överluckan och han får käka lite hö kan han stå i transporten hela dagen, han är jättesnäll och lugn. Men när vi ska lasta honom brukar han inte vilja gå in.. Men när vi var på tävling sist så tog jag inte på honom transportskydden utan bara ledde in honom då gick han in. Så ja vi får kolla om han går in nästa gång utan skydden också hihi. Men ja, han är lugn på tävling också mina föräldrar kan hantera honom också, så det är ju skönt.

Så är Fabian hemma och på tävling! :)




Kommentarer
Victoria

Världens finaste Fabian <3



2010-11-02 @ 08:12:22
Emelie

Världens finaste! <3 /eh



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2010-11-02 @ 15:32:36
Anonym

Vad kul att du uppdaterar din blogg så mycket!

Din blogg är en av dom bloggarna jag följer varje dag, kollar flera gånger om dagen faktiskt:)

<3



2010-11-02 @ 21:33:40
emelie

Hihi, gud vad glad jag blir! Vad kul att du gillar min blogg :)<3/eh



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2010-11-02 @ 22:51:54




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback