tisdag

Jag har inte hunnit lägga upp något nytt inlägg förrns nu. Jag var med Lisa igår och vi var med några, fast dom åkte hem senare på kvällen/natten. Jag och Lisa gick in, och först fick jag inte sova där men sen då sa han att vi fick sova i soffan, för han ville inte höra oss skrikande däruppe för han skulle upp och jobba halv åkka och klockan var typ halv 1. men efter en liten stund gick vi och tog fika, skitgoda mackor och oboy!♥ Sedan efter det smög vi upp och la oss i sängen på Lisas rum och slog på en film, hipp hipp hora! Den är skitgammal men den är skitbra, för det var så länge sedan jag såg på den. Jag såg klart på hela filmen men Lisa somnade så jag väkte henne när den var slut så hon fick stänga av tvn och dvdn. Sedan vaknade jag typ vid tolvtiden fast Lisa lurade mig att klockan var två, vafanåå det är jobbigt att kliva upp så sent. Och plus att Isabella skulle komma till mig på eftermiddagen för jag skulle ju till stallet och rida å greja först. Men vi klev upp och fikade samma som på natten, gott vare kan jag lova! Sedan lånade jag en cykel och cyklade hem, självklart glömde jag min mobil där men jag fick skjuts av Jennie ( min kusin ) till stallet typ vid 2 tiden, så då åkte vi och hämtade min kudde och min mobil.

När jag kom till stallet mockade jag, fixade mat och vatten. Sedan kom min lilla älskling in så jag pussade på honom sen gick jag iväg en liten stund. Sedan borstade jag honom och gjorde han klar. Red i paddocken idag gick väll hyffsat. Red fram först han var ganska pigg och spänd, fast pigg är han ju typ alltid. Men jag travade och gallopperade lite över två bommar. Det gick väll sådär, men sen kom lilla Isabella!♥ Så jag hoppade liten stund till bara, sedan travade jag av honom han var först jäkligt pigg, men sedan lugnade han ner sig lite och jag längde på tygeln och han var lugnare, och han vart jättefin och avslappnad där nere i den låga formen älskardig bäbis. ♥ Sedan när jag var klar gick jag och Issa upp till cafeterian där jag träffade folk, och jag träffade Carro som det var så länge sedan.

Sedan gick jag, Issa, Sara, Linnea, Vickan, Alva och Matilda ut och skulle gå till fiskmåsarna haha. För det är fiskmåsar som är jätte aggresiva där för de har typ fågelungar där? För när Matilda och några fler skulle köra ut hö till hästarna i söndags så attakerade måsarna dom, dom dök mot dem och träffade Alice och Elise i huvudet, plus att måsarna hade jagat häst stona också. Men vi gick upp på vallen och gick först mot undre delen av dommartornet, och va där vid bommarna. Först gick Matilda och Sara dit, sedan jag och Issa. Sen började måsen att flyga, och jag gapskrek och jag Sara och Matilda gömde oss nere vid bommarna. Det var bara en mås som var där just då, den satt typ på lampan på den höga stoplen och typ vaktade? men sen när jag kollade hade den satt sig där igen, sen sprang vi tillbaka till dom andra. Sedan gick vi lite här och var åja blablabla.. Måsen började flyga igen också hah, men sen kom det två till måsar men jag och Issa var tvugna att gå för vi skulle hem, mamma var redan här. Men jag skulle nog endå inte vågat gå dit igen, för dom skulle väll dödat oss!

Ja jag och Issa har inte hunnit med speciellt mycket, fast vi har hoppat lite studsmatta, kastat ägg det gör vi typ jämt, det är skitkul fast denhär gången kastade vi utomhus! För när jag var med Issa sist var det förfan vinter. Men jag har duschat och mitt hår har typ torkat nu, så jag ska fixa till mig sen ska vi till macken och köpa godis och hyra film. Det kommer en väldigt smexxig bild här på oss, när jag har blött håt och vi är jätte seriösa. Också kommer det komma en underbar film här som visat vad vi har gjort haha. Men ni som inte orkar se hela filmen så spola fram till 2,49 sek. Ha det bra!♥





/ Emeliehellberg

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback