färjan

Hej allihopa! Nu sitter jag på hotellet så nu kan jag passa på att blogga lite!

Torsdag
Vi skulle somsagt åka med X2000 ner till Stockholm, men näää då är det såklart söndert?! Då får vi åka ett annat tåg som inte såg så vackert ut på utsidan, men det var bra på insidan. Förrutom att vi skulle tagit en annan vagn, det var 2-3 vagnar som var mycket snyggare ju .. Men skit samma vi kom iallafall till Stockholm som var huvudsaken kom fram bara 15-20 minuter senare vilket inte gjorde något för vi hade inte alls bråttom.

är vi kom framså skulle vi låsa in väskorna i ett skåp på tågstationen men det fanns ingen stor ledig, drygt .. Men vi gick över till en annan plats, men det var ingen tågstation men där fanns det skåp så där proppade vi in 8-9 väskor haha! Sedan gick vi till en restaurang i den stekande värmen och käkade lite mat där. Sedan gick vi lite neråt mot stan men sen vände vi och gick tillbaka och hämtade väskorna. Gick till ett ställe där vi köpte glass och satt där och chilla haha.. Sen gick vi ner mot huset där vi skulle vara när vi skulle på båten. Var där och väntade typ 1,5 timme kuul. Men vi fick ju iallafall komma på bland dom första, de andra fick komma på typ 30-40 minuter senare. Båten var jävligt stor kan jag lova er, bilder kommer sedan när vi kommer hem såklart!

Åt middag på båten i restaurangen, det var buffée! Åt kötbullar, stekta potatisar och sås! Sedan var det efterrätt man fick ta också. Så det fanns mycket mat och välja bland, inte lika mycket efterrätt men lika bra det så slipper folket bli tjocka haha. Ja efter det så satt vi och kollade när Bengan spelade gitarr och sjöng och massa haha kollade på karaoke och jag trodde jag skulle dö, det var en tjej som sjöng falskare än jadu.. Jag vet inte vad hahaha fyfan vad pinsamt det var! Sedan gick vi till discot som var uppe på taket där poolen var, men dom hade ju såklart täckt över den så dansade massa folk där, haha fyfan vad kul det var för det va en tjej/tant 40-48 kanske eller något som dansade som aldrig förr, nämen det verkade som om att hon trodde att hon var typ 20 år? Det var jäkligt varmt igår kan jag bara säga, och på kvällen var det tillochmed varmt ute? Värsta kvavt så man kunde vara ute i linne och shorts. Efter vi var på discot gick vi tillbaka till där det förrut var karaoke och där Bengan spelade. Så satt vi och lyssnade på när han sjöng också. Sedan gick vi upp på rummet och slocknade.

Fredag
Vaknade uppe i sängen faktiskt, jag hade iallafall inte ramlat ner haha. Men vi gick och åt frukost vid 9 halv 10 kanske det var buffée då också såklart! Sedan efter det gick jag upp och fixde till mig lite och sedan gick vi å skulle sätta oss på taket, men det var 100000 st där så det fanns inget bord till oss, så vi fick stå ett bra tag sedan fick vi en plats! De vuxna satt där ett tag och "barnen" lekte haha, inklusive mig där då .. Ja fast ja jag är ju ett barn så. Sedan efter några timmar så gick alla vi till rummet och packade ihop allt så sen gick vi ut när vi var framme. Sedan åkte vi tunnelbana till hotellet gick först runt och blabla, jobbigt som satan jag höll på att svettas ihjäl. Men nu är vi på hotellet i Stockholm och ska vara här tills på söndag. Har Alexander och Jonathan ( kusin 8 år ) bredvid mig och snart ska vi gå upp till deras rum, för att är typ där. Imorgon ska vi till gröna lund och det kommer äga sönderr wohooo, här ska ja fanimej åka karuseller! Jocke ( kusinernas pappa ) har lovat mig att han ska åka det jag vill så jag ska åka tills han spyr haha, nejdå .. Men vi ska iallafall åka insane jetline och massa, kanske blir frittfall också .. eller inte får se, det är så obehagligt i magen på den. Men nu ska jag pallra mig uppåt mot rummet. Ni får ha det såbra där hemma!♥

/ Emeliehellberg

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback