djurplågeri

Jag fattar inte hur man kan behandla ett djur som en jävla leksak? Hur fan kan man t.ex. tejpa igen munnen på en liten stackars hund och tejpa ihop tassarna tror jag också att det var och sedan he i den i en svart sopsäck och slänga ut den på gatan i den stekheta värmen? Hur kan man enns tänka tanken att göra så mot ett försvarslöst djur? Vad har dessa djur gjort för att förtjäna sånt, jag menar vill man inte ha kvar djuret som man har så kan man sälja det istället för att plåga det. Känns det bättre om man plågar ett stackars litet djur som inte kan beskydda sig? Tycker ni att det är okej? Det tycker inte jag.

Eller hur kan man använda sin stackars hund som en kamphund? Hur kan man vilja se hundar slåss för sitt liv mot varandra, det kan inte vara ett nöje? Vilka jävla idioter som använder hundar till sånt. Jag fattar inte att det kan vara så jävla kul att kolla på när hundarna tar livet på varandra.. Så sjuka människor som kan behandla djur på sånt sätt. Sedan om djuret tas omhand av något, t.ex. animalplanet det kollar jag på ibland. Ja så är dom kamphundar så ska dom adopteras bort, så gör dom ett test men det går inte för dom är så aggresiva så kan dom inte adopteras bort p.ga. att folk har uppfostrat dom som att vara aggresiva mot andra hundar. Förtjänar inte dom ett riktigt liv och bli älskad som många andra hundar? Dom måste inte användas till kamp. Och hundarna kan skada människor också t.o.m döda .

De jävla idioterna som skalar av päls från djur? Fyfan säger jag bara fyfan.. De gör det levande tänk hur det ska kännas en förjävlig smärta, jag såg ett jävla psykklipp en gång när de slog en tvättbjörn i marken när den levde, han höll i svansen och slog den mot marken sen kollade den in i kameran och såg så lidande ut fyfan vad hemskt det var, jag tror man fick se när dom skalade djuren också .. Jag kanske såg något snabbt men jag kunde inte se klart jag grinade för det var så fruktansvärt .. Vad förtjänade dom för att bli behandlad så?

Varför matar inte vissa sina djur och behandlar dom som skit? Vissa bara lämnar djuren och sticker, hur kan man enns komma att göra så? Jag tycker det är hemskt att jag ska behöva lämna bort min älskade Fabian i 4 dagar och de idiotiska människorna som bara sticker och aldrig mer kommer tillbaka och hämtar sitt djur. Jag tycker det är fruktansvärt att djur ska behandlas på sånt vis.. Om man ska ha ett djur ska man ta väl hand om det, annars ska man inte ha ett djur. Man ska fan inte skaffa ett djur om man inte kan sköta om det. Man köper inte ett djur för att man ska slåss med det, misshandla det, svälta det utan man köper ett djur för att man ska ha kul tillsammans med det, ta väl hand om det och se till så att djuret har det bra.

Eller som spanjorerna, vilka jävla idioter rent utsagt! Hur i helvete kan man ha kul genom att sätta spett i en tjur? Hur kan det vara ett rent nöje? Det är så tragiskt att ett tjursliv ska gå åt att spanjorer ska ha kul genom att sätta spjut i det? Först ett spjut, sen ett till och ett till o.sv. fyfan vad den stackars tjuren ska lida. Dom borde förbjuda detta jävligt hårt och se till att det aldrig händer igen.

Det är samma sak med rodeo? Man spänner fast någon jävla grej i snoppen eller pungen på en hingst så att den blir helt vild och hoppar runt som en dåre. Skulle de som gör sånna saker vilja vara med om det själv? Skulle dom vilja bli lika behandlad om djuren som blir behandlad som skit?

När jag var liten var jag inte heller så snäll mot djur faktiskt .. Vissa saker ångar jag än att jag gjorde. Men nu när jag är en aning äldre fattar jag ju lite mer än vad jag gjorde när jag var liten hoppas jag ... Ne men visst fattar väll jag att man inte typ kan klippa av svansen på en katt t.ex. inte för att jag har gjort det precis men när man var liten fattade man inte vissa saker . Men de vuxna människor värkar inte ha kommit ifrån sin barndom än dom heller? Fattar inte vad som är rätt och fel, jag som nu inte enns vuxen fattar ju att jag gjorde fel. Men det verkar inte dom göra.

Människor som plågar sina djur kan inte ha något hjärta. Helt jävla hjärtlösa människor och de borde bli behandlad likadant som dom behandlar sina djur. Hur kan man enns orka gå upp på morgonen och inse att man har gjort ett djur illa? Hur kan man ennes orka dagen? Fyfan ..







/ Emeliehellberg ♥


Kommentarer
Caroline Söderholm

Bra skrivet , du har rätt i allting.

Kommer du ihåg när vi var liten och såg den dära musikvideon om kamphundar som slogs ute på gatorna medans killarna hejjade på?

Killen i videon sjung typ; "ditt blod är mitt blod Arnold".

Vi tyckte att den videon var jätte hemsk, men det var inte ens hälften så illa som dom behandlar andra djur..



2010-07-20 @ 03:06:17
Emelie

Ja precis, jag minns låten. Ja fattar inte enns att det är kul att kolla på när djur slåss..



Blogg: http://emeliiehellbergg.blogg.se/
2010-07-20 @ 12:35:54




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback