utrustning

Jag tycker om min utrustning och att den är bra och väldigt skön.

Jag har två hjälmar.

En ridhjälm från hööks med ventilation
En charles owen

Ridhjälmen från hööks är faktiskt skön , dock kanske min börjar bli lite liten nu det är strl 54 i min och den är svart. Det blir lite varmt i den på sommaren faktiskt men inte som jag tror det blir i john whitaker hjälmarna. Den är perfekt nu också när jag har köpt en ny hjälm att rida ute med för den är jag inte rädd om. Så den är perfekt att rida ute i och göra saker utan att förstöra sin nya hjälm. Men somsagt jag gillar den, den är skön och behaglig. Bra kvalité också har haft den länge utan att den har gått sönder. Rekomenderas!




Min nya hjälm är en charles owen leather svart och silver, eller det är inte riktigt läder det är något annat men den ser precis likadan ut, så jag köpte den som inte är riktigt läder istället för den var ung 1000 kr billigare, läder kostade typ 3800 kr. Jag älskar den hjälmen, så himla skön nu har jag storlek 56 i den och jag bad till gud att jag skulle kunna ha på mig den, för vi hade väntat hur länge somhelst för vi beställde den och det tog 1000 år innan den kom. Men jag kunde ha den, den är helt perfekt på huvudet. Den sitter jättebra och är hur skön somhelst den är inte så varm heller för den delen tycker jag. Nu har jag ju inte haft den på sommaren men inne är den inte så varm. Jag tycker den är skitsnygg också, cool inte som alla andra heller. Den rekommenderar jag verkligen det är bästa och skönaste hjälmen jag har haft iallafall.



Sedan har jag även 3 par stövlar/skor

vinterridstövlar
ridskor
tretorn

Vinterridstövlarna fick jag av farmor och farfar förra julen svarta. Dom är grymt bra och sköna att rida ute med på vintern. Varma är dom man fryser inte om fötterna, sköna också. Jag gillar dem, dock kanske dom inte är snyggaste men det är huvudsaken att om är varma och sköna. Jättebra vinterstövlar från hööks, dock kanske dom inte finns kvar men gör dom det rekommenderas dem också.



Ridskorna köpte jag faktiskt av min kompis för 80 kronor svarta. Inte för att vi är fattiga haha men eftersom de var fina och nästan inte slitna köpte jag dem för hon kunde endå inte ha dom. Istället för att betala 600-700 kr på nya så köpte jag hennnes och fyndade lite. Ridskorna är jättesköna och man kan både ha tjockstrumpor i dem eller inte. Det är skönt att inte bara rida i stövlar hela tiden utan softa lite i ridskor. Rider oftast med dem nu för det är så skönt.



Tretornstövlarna fick jag i avslutningspresent av mamma och pappa svarta. Dom är också helt underbara älskar dem. Dom är så lätta och behagliga, nästan alla kan ha dem. Dock är dom lite stora i vaden och dålig kvalité det är det enda dåliga med dem. Men om man sköter om dom riktigt så håller dom länge. Mina har hållt sen i sommras iallafall, bara för jag säger så lär dom gå sönder nä men om man är lite försiktig med dem och inte sliter som satan i dragkedjan så håller dom. det är bra på vintern också då man kan töja på snörningen och minska. Så nästan alla kan ha dem, stora vader som små. Också kan man bara torka av dem med vatten man behöver inte smörja utan tål vatten. Det är ingen stålhätta på dem utan det är bara vanligt gummi typ. Älskar stövlarna! Rekommenderas också.



Också har jag såklart racesafe väst



Den skönaste västen jag vet är racesafe, det är bekväma och inte så stela. Många västar är väldigt stela men inte racesafe den sitter bra på kroppen och inte som en planka. Jag tycker om den fast man blir ganska varm i den som alla andra västar såklart. Det är bra kvalité på dom också, jag har haft min i något år nu en svart och den håller än. Jag har den när jag hoppar för tränare också. Ibland har jag utan om jag hoppar själv men det är inge bra alls, förutom att det är skönt då det blir inte så varmt. Men nä, fy skäms! Rekommenderas till er som har lite stela västar och inte vet vilken ni ska köpa, köp denna!

Det var min outfit, skriv jättegärna om ni har frågor också! :)


Kommentarer
malin

vart hittade du den som inte har riktigt läder? :)

hjälmen är nämligen ruskigt snygg!



Blogg: http://malinsko.blogg.se/
2010-12-29 @ 16:13:17




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback