:'(

Red ut idag i skogen, skrittade först sedan travade jag på en slinga som går runt och man kommer ut på samma ställe, travade först 1 varv sedan halvt till sedan galopperade jag där också och det var skottat där. Sedan skrittar jag ut på vägen. Tar tyglarna galopperar ett varv på vägen (det kommer sällan bilar där) så kommer man till samma ställe, sedan åt andra hållet låter honom få gå på lite av sig själv att han får öka på också han hade ganska lång galopp.

Sedan efter jag galopperat de två varven så travar jag av honom påväg till stallet på vägen men det känns konstigt, typ som att jag knappt lyfter rumpan ur sadeln när jag rider lätt. Hoppar av och går med honom släpper och kollar när han går, han nickar lite med huvudet. Sedan alldeles innnan jag ska in föser jag på honom lite så han travar då haltar han ju .. Skyndar mig ta av grejorna sedan släpper jag honom i manegen och föser på så han ska trava, då haltar han och inte så lite heller. Tar in honom till stallet säger åt Ida sedan kollar hon på honom och han är ganska så halt. Det är så hemskt ni som har haft halta hästar vet hur det känns.

Inge kul alls, och hon kände på benet jag med men han var inge svullen eller något. Han haltar alltså på vänster framben, så det måste antligen vara uppe eller nere på benet. Jag hoppas verkligen att det inte är något. Jag tror och hoppas att han bara har sträckt sig, eftersom han galopperade ju på och hade ganska långa steg. Kan inte göra något annat än att hoppas, och vi lär ju inte få tag på en vetrinär innan helgen är slut. Ja vi får se hur det blir, min lill bäbis. Varför skulle det bli såhär? .. Mitt hjärta . <3:'''''''''''''(











Hoppas du blir bra snarast min älskling. <3


Kommentarer
jenniefer

lill fabbe ja jag kom också ihåg när romeo var halt hela tiden det är fan jätte hemskt håller nästan på att grina men jag tror nog bara att det är en streckning och han gallopperade och hade sig innan :) :'(



2010-12-30 @ 19:59:49
lina

så var chiquita också innan vi for till veterinären och då hade hon kotledsinflammation.. :( <3



Blogg: http://blombergg.blogg.se/
2010-12-30 @ 20:26:55
-

Du har säkert kollat. Men han kan inte ha fått en sten i hoven? :( Jobbigt om han blir halt igen :( Stenar kan vara riktigt lömska



2010-12-30 @ 21:09:20
emely

neej vad hemskt! hoppas de blir bättre verkligen! jaa Lilly var ju halt hela halv året 2009 o de var inge kul! men han blir snart bra igen! Lilly hade oxå kotledsinflamation! hoppas verkligen på att de snart blir bra! men vi hoppas och håller alla tummar och tår! tänker på er!<3



2010-12-30 @ 21:27:07
jennie

hände precis samma sak för mig för ca 2 veckor sen. Fast jag skulle ut och rida och när jag satt upp och skrittat några steg kände jag att han halta, och jag fick panik, gick in efter mamma så hon fick kolla på honom, han var varken svullen, ömmade elr varm. Så vi trodde han hade sträckt elr stukat sig. Det är ju lätt att göra det nu på vintern. Och han har fått vila nu i 1 och en halv vecka, och nu haltar han inte det minsta. Springer i djup snön i hagen. Men man får ju ta det lungt och se så det inte kommer tillbaka, om det är så att han inte bara har sträckt sig utan det är något annat.



Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med din häst och att det blir bra!! Det värsta som finns är när man plötsligt upptäcker att hästen är halt..



2010-12-30 @ 23:41:13




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback